از سال ۱۸۹۵، تسلط دانیل سواروسکی در برش کریستال، باعث شروع به کار این شرکت شد. اشتیاق پایدار او برای نوآوری و طراحی، آن را به برند برتر جواهرات و زیورآلات در جهان تبدیل کرده است. امروزه، این خانواده سنت ارائه سبکهای روزمره فوقالعاده را در زمینه مد و پوشاک به زنان در سراسر جهان ادامه میدهد.
آغاز کار سواروسکی
در سال ۱۸۶۲، دانیل سواروسکی در بوهمیا در خانوادهای متولد شد که صاحب یک شرکت برش کریستال بودند. منطقه بوهمیا که اکنون بخشی از جمهوری چک است، تاریخچهای غنی از صنایع دستی کریستالی دارد. در سال ۱۸۸۳، دانیل یک شرکت جواهرسازی تاسیس کرد و تا سال ۱۸۸۶، آنها بیش از ۷۰ کارمند داشتند و جواهرات ملکه ویکتوریا را تامین کردند. در سال ۱۸۹۱، دانیل یک حق اختراع برای دستگاه برش کریستال که خود او درست کرده بود، ثبت کرد و در سال ۱۸۹۵، از بوهمیا به واتنز، در اتریش نقل مکان کرد، تا تولید کریستال را آغاز کند.
خرید انواع زیورآلات سواروسکی از دیجی کالا
سازگاری با روندها
در سال ۱۹۱۱، دانیل سواروسکی و خانوادهاش کارخانه شیشهکاری خود را ساختند و شیشهای با کیفیت عالی تولید کردند. در طول دهه ۱۹۲۰، روند مد “فلپر” باعث افزایش تقاضا برای طرحهای مد روز این کارخانه شد. مدل موهای کوتاهتر زنانه، سواروسکی را بر آن داشت تا یک هدبند پارچهای با تزئینات کریستالی بسازد که به عنوان پیرایش لباس نیز استفاده میشد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، این شرکت Swarovski Optik را تاسیس کرد که از تخصص خود در تولید شیشه برای ساخت لنزها، دوربینهای دوچشمی و تلسکوپ استفاده کرد و سواروسکی را به یک رهبر بازار در اپتیک دقیق تبدیل کرد.
رونق مد در سواروسکی
در سالهای پس از جنگ جهانی دوم، مد به یک روند بزرگ تبدیل شد. طراحان محبوبی مانند کوکو شانل، کریستین دیور و دیگر طراحان هالیوود طرحهای کریستال سواروسکی را به تصویر کشیدهاند. در سال ۱۹۵۶، دانیل سواروسکی با کریستین دیور برای ایجاد افکت محبوب شفق قطبی (AB) همکاری کرد که هنوز هم تا به امروز روی رنگهای کریستالی استفاده میشود.
در این دوره، طراحان هالیوود به طور انبوه از کریستالهای سواروسکی استفاده کردند. مرلین مونرو در آهنگ تولد معروف خود، آقایان بلوندها را ترجیح میدهند، برای جان اف کندی از کریستالهای این شرکت استفاده کرد. این کریستالها همچنین برای دمپاییهای روبی در “جادوگر شهر اوز” استفاده شد و آنها در “سابرینا” و “صبحانه در تیفانی” ظاهر شدند.
در سال ۱۹۷۴، این شرکت فناوری Hotfix را توسعه داد که به کریستالها اجازه میداد مستقیما روی لباسها و پارچهها بدون تنظیمات فلزی یا پلاستیکی ثابت شوند. در سال ۱۹۸۹، سواروسکی لوگوی اصلی Edelweiss خود را با نشان Swan جایگزین کرد که در بستهبندیهای سواروسکی و ویترین فروشگاهها در سراسر جهان استفاده میشود.
عصر مدرن
در سال ۲۰۰۰، سواروسکی مرواریدی را با هسته کریستالی معرفی کرد که وزن، بافت و درخشندگی یک مروارید طبیعی را همراه با کیفیت کریستال سواروسکی فراهم میکرد. سواروسکی به همکاری با طراحان مد و معماران برای نوآوری و ایجاد طرحهای جدید که قابلیتهای طراحی کریستال را افزایش دهد، ادامه میدهد. در حال حاضر، سواروسکی در حال بازگشت به ریشههای خود است و شکل Edelweiss را به عنوان یک آویز جدید برای فصل پاییز و زمستان معرفی میکند.
خلاقیت
از الهام تا راهاندازی مجموعه، فرآیند خلاقانه سواروسکی به طور منحصر به فردی پربار است. با تمرکز بر روند، طراحی و برندسازی معنادار، هر قطعه داستانی را روایت میکند و بیش از ۱۲۵ سال مهارت در کار دست را تجسم میدهد. تکامل مداوم مواد و تکنیک، سواروسکی را به رهبر خلاقیتهای برش کریستال تبدیل میکند.
دانش
برشها، سایهها و اندازههای جدید هر روز در مقر تاریخی Wattens طراحی و اجرا میشوند و مرزهای کریستال را جابجا میکنند. دانش سواروسکی نه تنها بر پالایش کریستال متمرکز است، بلکه روشهایی را نیز بررسی میکند که باورنکردنیترین قطعات را ممکن میسازد. تنظیم مهرهها، سنگ فرش، قاب و شاخکها برخی از تکنیکهایی هستند که برای افزایش درخشش و ایجاد ظرافت عالی استفاده میشوند.
کیفیت
تنظیمات کریستال سواروسکی از طریق تکنیکهای اختصاصی مانند Pointiage® زنده میشوند، که کیفیت فوقالعاده دقیقی را به کارهای انجام شده با دست میدهند. توجه این شرکت به جزئیات تضمین میکند که هر قطعه همیشه با بالاترین کیفیت ساخته میشود. این تخصص در هر مرحله از فرآیند خلاقانه، از طرحهای اولیه تا مونتاژ، تزریق میشود.
فرهنگ طراحی
در سال ۱۸۹۱، چشمانداز دانیل سواروسکی، ایجاد “الماس برای همه” بود. او یک ماشین الکتریکی اختراع کرد که با دقت بیشتری نسبت به قبل برش میداد و این نشاندهنده آغاز عصر جدیدی برای کریستال بود. لباسهای پر از مهرهها و کریستالهای سواروسکی که بازتاب هیجان دهه ۱۹۲۰ است، در همه جا یافت میشوند.
گفتگوی خلاقانه
سواروسکی با الهام از چندین دهه همکاری خلاقانه و تخصص، اولین بوتیک خود را در دهه ۱۹۸۰ افتتاح کرد. شیفتگی جهانی با برند جدیدی از جواهرات و مجسمههای کریستالی آغاز شد. با معرفی زیور آلات کریسمس سالانه، سنت جدیدی برای کلکسیونرها در سراسر جهان متولد شد.
جنگل کریستال
برای بیش از ۳۵ سال، Swarovski جهان را با قطعات منحصر به فردی مانند حلقه کوکتل نیروانا، دستبند Slake و ساعتهای حرکتی سوئیسی امضا کرده است. در سال ۲۰۰۸، طراحی داخلی جادویی “جنگل کریستال” در فروشگاههای سراسر جهان اجرا شد و خریداران را به سرزمین عجایب کریستالی معماری خوشامد گفت.
میتوان در نقاط مختلف جهان فروشگاههای جدید سواروسکی را کاوش کرد. در سال ۲۰۲۱، چشمانداز مدیر خلاق Giovanna Engelbert در مفهوم فروشگاه جدید با رویکردی انفجاری به رنگ، اندازه و استایل زنده میشود. میتوان در دنیای خیالی سواروسکی، جایی که علم و جادو به هم میرسند، شگفت زده میشوید.
تاریخچه جدول زمانی سواروسکی
تاریخچه سواروسکی هم الهامبخش و هم آموزنده است. این تاریخچه، داستان پسری را از آغاز تا توسعه یک شرکت چند میلیارد دلاری و چگونگی شکلگیری آن بر اساس رویدادهای جهانی را روایت میکند. سواروسکی بیش از ۱۲۰ سال است که با تولید بهترین کریستال تراش خورده جهان، خود را از رقبا متمایز کرده است.
۱۸۶۲
دانیل سواروسکی در ۲۴ اکتبر ۱۸۶۲ در بوهمیان جورجنتال (جمهوری چک کنونی) به دنیا آمد. بوهمیا مرکز تولید شیشه بود و پدرش یک برشکار شیشه و یک کارخانه کوچک داشت. در آنجا بود که دانیل در هنر شیشه بری مهارت یافت.
۱۸۸۳
دانیل سواروسکی از اولین نمایشگاههای برق در وین بازدید کرد. بعد از ملاقات با خانواده ویس، با آنها یک شرکت جواهرسازی تأسیس کرد (A. Kosmann, Daniel Swarovski & Co) که بعدا به K.S. & Co. خلاصه شد.
۱۸۸۷-۱۸۹۱
دانیل سواروسکی با ماری ویس (خواهر شریک زندگی خود) ازدواج کرد و آنها صاحب ۳ پسر شدند: ویلهلم، فریتز و آلفرد.
۱۸۹۱
دانیل سواروسکی حق اختراع ماشینی را به ثبت رساند که برخلاف روشهای دستی فعلی، میتوانست کریستال را تا حد کمال برش دهد.
۱۸۹۵
شرکت Swarovski در واتنز اتریش تاسیس شد. دانیل سواروسکی و شرکای او به دنبال یک مکان تجاری جدید بودند و این شهر کوچک، مزایایی را ارائه میداد: فاصله مناسب از مراکز تولید، حمل و نقل خوب به پاریس و امکان استفاده از نیروی برق آبی. آنها کارخانه Rhomberg Loden را به عنوان اولین سایت تولید خود اجاره کردند (که در حال حاضر به عنوان کارخانه ۲ شناخته میشود).
۱۸۹۹
سواروسکی از Edelweiss به عنوان لوگوی خود استفاده کرد. Edelweiss که به عنوان نماد کوهستانی و خلوص شناخته میشود، یکی از محبوبترین گلهای اتریش است.
۱۹۱۰-۱۹۱۳
در این سال سواروسکی کارخانه شیشه سازی خود را ساخت. از سال ۱۹۱۳، دیگر شیشهای از بوهم وارد نشد.
۱۹۱۴-۱۹۱۹
وقوع جنگ جهانی اول: برادران ویلهلم و فریتز برای خدمت سربازی فراخوانده شدند. تولید تا سال ۱۹۱۵ متوقف شد و پس از آن، دیسکهای سنگ زنی را با نام تجاری تیرولیت تولید کردند که به دلیل جنگ کمبود داشتند.
دهه ۱۹۲۰
پس از جنگ و در دهه طلایی بیست، تقاضای زیادی برای کریستال سواروسکی به وجود آمد. دوست خانوادگی ارنست لوونشتاین مسئولیت توزیع را در ایالات متحده بر عهده گرفت.
۱۹۲۱
سواروسکی واحد آتش نشانی خود را تاسیس کرد که متعاقبا ۲ آتش سوزی بالقوه فاجعه بار را مهار کرد.
۱۹۳۱
Swarovski یک نوار تزئینی کریستالی از مواد را در ارتباط با طراحان برجسته تولید کرد و آنها برای آن حق اختراع ثبت کردند. (این به این دلیل ایجاد شد که مدل موی کوتاه مد روز نمی توانست شانههای تزئینی را در خود جای دهد). این را میتوان اولین «نوآوری مبتنی بر روند» توسط سواروسکی در نظر گرفت.
۱۹۳۲-۱۹۳۴
رکود بزرگ، ضربه سختی به سواروسکی زد و در طول این مدت، کارخانه برای چند دوره کوتاه، به طور کامل تعطیل شد.
۱۹۳۹-۱۹۴۵
دوباره تولید و صادرات در طول جنگ جهانی دوم متوقف شد. با این حال، ارنست لوونشتاین موجودی کافی برای ادامه عرضه طرحهای عمده جواهرات ایالات متحده در این مدت جمعآوری کرده بود.
۱۹۴۹
SWAROVSKI OPTIK رسما تاسیس شد.
۱۹۵۰
Swareflex تاسیس شد و به یک رهبر در بازتابنده ایمنی جاده تبدیل شد.
دهه ۱۹۵۰
پس از جنگ، کریستال موفقیت بزرگی در مد لباس و صفحه نقرهای بود. این مواد الهامبخش بزرگی برای کوکو شانل بود و کریستال نیز در فیلمهای هالیوود مانند «آقایان بلوند را ترجیح میدهند» با مرلین مونرو ظاهر شد.
۱۹۵۶
در سن ۹۳ سالگی، دانیل سواروسکی در ۲۳ ژانویه ۱۹۵۶ درگذشت. در همین سال، اثر شفق قطبی (AB) توسعه یافت (این اثر به نام شفق شمالی نامگذاری شد). کریستین دیور اولین طراح بود که با Crystal AB برای مجموعههای خود کار کرد.
۱۹۶۰-۱۹۶۲
هر سه پسر، آلفرد، ویلهلم و فریتز همگی بلافاصله پس از یکدیگر میمیرند. این شرکت توسط Daniel Swarovski II و Manfred Swarovski اداره میشود.
۱۹۷۴-۱۹۷۶
در سال ۱۹۷۴ فناوری تعمیر داغ توسعه یافت. مجسمههای کریستالی به عنوان سوغاتی برای بازیهای المپیک زمستانی XXII در اینسبروک ساخته شدند.
۱۹۷۷
به اجزای لوستر، هویت خاص خود داده شد و آن را STRASS™ نامگذاری کردند.
۱۹۸۷
انتشار مجسمههای «کریستال نقره» باعث رونق جمعآوری در سراسر جهان شد و منجر به ایجاد انجمن کریستال سواروسکی شد.
۱۹۸۹
لوگوی سواروسکی از گل ادلوایس به قو تغییر یافت.
۱۹۹۴
Swarovski اولین مرکز خدمات خلاقانه را در Wattens ایجاد کرد تا بیشتر با طراحان و برچسبهای لباس کار کند و بیشتر در سراسر جهان دنبال شود.
۱۹۹۵
Swarovski بازی Swarovski Kristallwelten (دنیای کریستال سواروسکی) را به عنوان یک تجربه خرید درخشان منحصر به فرد (طراحی شده توسط هنرمند چند رسانهای آندره هلر) افتتاح کرد. هنوز هم یکی از اصلیترین جاذبههای گردشگری اتریش است.
۲۰۰۶
“CRYSTALLIZED™ – Swarovski Elements” برای عناصر کریستالی معرفی شد. SIGNITY همچنین برای محصولات نیمه قیمتی سواروسکی ایجاد شد.
۲۰۰۷
روشنایی جهانی SCHONBEK توسط شرکت روشنایی سواروسکی خریداری شد.
۲۰۱۴
سواروسکی دستخوش توسعه مجدد برند بزرگ از “ساخته شده با عناصر SWAROVSKI” به “Crystals from Swarovski®” شد.
۲۰۲۱
سواروسکی جهت استراتژیک خود را تغییر داد و رویکرد “یک چشمانداز، یک استراتژی، یک سازمان” را با اعلام اولین مدیر خلاق خود، جووانا انگلبرت، اجرا کرد.
۲۰۲۲
برای اولین بار در تاریخ طولانی سواروسکی، الکسیس ناسارد به عنوان مدیرعامل جدید سواروسکی منصوب شد و انتقال خود را از یک کسب و کار تحت مدیریت خانواده به یک کسب و کار خانوادگی آغاز کرد.